HomeKącik RodzicaBiblioteka Rodzica

Nasze Przedszkole

2

Zapraszamy na wirtualny spacer po przedszkolu.
                           Zapraszają dzieci.

Odwiedza nas...

Odwiedza nas 1413 gości oraz 0 użytkowników.

O zdrowiu dziecka i prawidłowym jego rozwoju decyduje wiele czynników m. in. prawidłowe odżywianie, z którym wiąże się z wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłków, opanowanie techniki jedzenia, przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw oraz higiena spożywania posiłków.

Czytaj dalej...

Dotyk to jeden z najważniejszych i największych zmysłów, w jakie wyposażyła nas natura. Dotyk jest nie tylko przyjemnością samą w sobie, jest nam niezbędny do życia, do dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego.

Czytaj dalej...

Adaptowanie się do przedszkola jest poszukiwanie swojego miejsca i to zarówno w relacjach z dorosłymi, jak i w relacjach z dziećmi.  Dostosowanie się do nowego środowiska i  obowiązujących w nim norm. Zmiana środowiska jest dla każdego z dzieci – niezależnie od wieku – sytuacją nową, nierzadko trudną. Jest to o tyle trudne, że dziecko często po raz pierwszy zostaje "samo". Spotyka wiele nowych osób, zarówno dzieci jak i dorosłych. Pójście do przedszkola to rewolucja w życiu małego człowieka. Z dobrze znanego sobie świata nasza pociecha trafia w nieznany świat. Adaptacja to proces trwający w czasie. Podczas jego trwania zdarzają się zarówno "wzloty", jak i "upadki". Zależy to od wielu czynników: wcześniejszych doświadczeń dziecka, jego charakteru, samopoczucia, a nawet zdenerwowania rodzica i jego przeżyć związanych z oddaniem dziecka do przedszkola.

Czytaj dalej...

Kochani Rodzice !!!

Gorąco polecam. Naprawdę warto. Zapoznajcie się ze wszystkimi 20 regułami, przemyślcie je. Zawierają w sobie głęboką prawdę. Spróbujcie je wprowadzić w życie. Może nie uda Wam się od razu ze wszystkimi, ale nie ustawajcie i próbujcie.
Najważniejsza z nich to ostatnia:


NIE BÓJ SIĘ MIŁOŚCI NIGDY !!!

 

Czytaj dalej...

Czytanie rozwija język, który stanowi podstawę dla myślenia. Otwiera dostęp do skarbnicy ludzkiej myśli i wiedzy. Tymczasem wielu ludzi, choć umie czytać - nie czyta. Dlaczego? Ponieważ... Nawyk czytania i miłość do książek musi powstać w dzieciństwie.
Często uczymy dzieci czytania, ale nie rozbudzamy w nich zapału do książek, nie dokładamy starań, by czytanie stało się ich ogromną przyjemnością i potrzebą! Wielu dzieciom doświadczenia z książką kojarzą się z przymusem, przykrością i nudą. Dlatego porzucają czytanie na rzecz telewizji. Nie stają się czytelnikami na resztę życia, tracą szansę na ciągłą edukację, na stały rozwój intelektualny i zawodowy. Najskuteczniejszym sposobem wychowania czytelnika na całe życie jest głośne czytanie dziecku dla przyjemności!

Czytaj dalej...

Dnia 20 XI 1989 r. ONZ uchwaliło Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 IX 1990 r. W Polsce zaczęła obowiązywać od 7 VII 1991r. Nazwano ją Światową Konstytucją Praw Dziecka, która ustanawia status dziecka oparty na następujących założeniach:

  • dziecko jest samodzielnym podmiotem – ze względu na swoją niedojrzałość psychiczną i fizyczną wymaga szczególnej opieki i ochrony prawnej.
  • dziecko wymaga poszanowania jego tożsamości, prywatności i godności.
  • rodzina jest najlepszym środowiskiem wychowawczym dziecka.
  • państwo ma wspierać rodzinę, a nie wyręczać ją.
Czytaj dalej...

Bywa, że w czasie rozmów indywidualnych nauczycielki z rodzicami wychodzi na jaw, że dziecko zupełnie inaczej zachowuje się w domu a inaczej w grupie przedszkolnej. Rodzice i nauczycielka mogą odnieść wtedy wrażenie, że rozmawiają o dwóch zupełnie innych osobach; okazuje się, bowiem, że dziecko ciche i spokojne w domu – w przedszkolu za żadne skarby nie chce podporządkować się grupowym zasadom. Bez przerwy protestuje albo zaczepia inne dzieci. Można sobie wyobrazić zdziwienie mamy, gdy słyszy od nauczycielki, że to właśnie jej grzeczne w domu dziecko – „rozkłada pracę w grupie”. Bywa też odwrotnie; mama nie może się nadziwić, że jej dziecko słucha pani, grzecznie się bawi, chętnie pomaga pani i innym dzieciom, sprząta po sobie zabawki! W domu natomiast „ nie ma na niego sposobu”, zazwyczaj ma odmienne zdanie niż rodzice, rzadko ma ochotę na wykonywanie prac porządkowych ze swoimi zabawkami.

Czytaj dalej...

Main Menu